Moja grupa była pierwszą, która zaczynała naukę na fototechniku. To był nowy kierunek. Kiedy pytałam o niego podczas Prezentacji Szkół Ponadgimnazjalnych, za wiele mi nie powiedziano. Zaczynaliśmy z 10 osobami w grupie, a skończyliśmy z 9. Skład zmieniał się niemal w każdym roku szkolnym. Oprócz tego, że realizowaliśmy materiał przedmiotów zawodowych, mieliśmy też pozostałe przedmioty takie jak w liceum. Na początku nie było prawie nic. Sprzęt fotograficzny kupiono po jakimś czasie, a ciemnia powstała chyba po feriach zimowych, do tej pory korzystaliśmy z prywatnego sprzętu, który udostępniał nam nauczyciel.
Jeśli chodzi o przedmioty zawodowe to w klasie 1 mieliśmy: procesy fotograficzne, urządzenia fototechniczne i pracownię technik fotograficznych;
W klasie 2: procesy fotograficzne, urządzenia fototechniczne, pracownię technik fotograficznych, pracownię fotografii cyfrowej, techniki multimedialne, pracownię technik multimedialnych oraz działalność gospodarczą w fotografii;
W klasie 3: procesy fotograficzne, pracownię technik fotograficznych, pracownię fotografii cyfrowej, techniki multimedialne, pracownię technik multimedialnych, język angielski zawodowy oraz działalność gospodarczą w fotografii;
Zdarzało nam się jeździć na wycieczki. Pierwszą naszą wycieczką była wycieczka do studia fotograficznego i do Muzeum Współczesnego we Wrocławiu. Jako, że nie mieliśmy wtedy jeszcze swojego studia w szkole, wycieczka była przyjemnością.
W tym studiu byliśmy 2 razy- na początku 1 i 2 klasy. Natomiast w 3 klasie pojechaliśmy do studia Kwadrat.
Byliśmy też w klasie 1 na wystawie Grand Press Photo, która to była w Wałbrzychu.
Czasami braliśmy udział w konkursach fotograficznych i filmowych.
Często robiliśmy różne sesje zdjęciowe
Robiliśmy również zdjęcia przedmiotów.
Zajęcia odbywały się też w ciemni. Gdzie uczyliśmy się wywoływać filmy (klisze) i zdjęcia.
W drugiej klasie pojechaliśmy z grantu do Zamku Książ w Wałbrzychu, gdzie w wypożyczonych strojach wykonaliśmy sesję.
Raz na jakiś czas nagrywaliśmy różne filmiki, niektóre z nich można znaleźć na youtube.
Moimi ulubionymi są:
Jeśli chodzi o filmy i programy które oglądaliśmy na lekcjach to były to m.in.:
Paparazzi
Projekt Tyszka
Zdjęcie w godzinę
Bractwo BangBang
Fotograf ślubny
Top Model
Z przedmiotów zawodowych mieliśmy od czasu do czasu sprawdziany, testy czy kartkówki. Dostawaliśmy także zadania domowe, równo pisemne jak i fotograficzne, czy referaty. Tworzyliśmy też makietę studia fotograficznego, aparaty z owoców oraz kamery otworkowe.
Uczyliśmy się o wielu fotografach czy reżyserach. Korzystaliśmy ze strony szerokikadr i braliśmy udział w akcji (foto)edukacji. Uczestniczyliśmy w Prezentacji Szkół Ponadgimnazjalnych, gdzie mieliśmy możliwość opowiedzieć trochę o naszym kierunku i pokazać wykonane przez nas filmy.
W klasie 3 przez miesiąc luty byliśmy na praktykach zawodowych. O moich praktykach mogliście poczytać we wpisie: praktyki zawodowe fototechnik.
Pod koniec 3 klasy-w czerwcu był pierwszy egzamin zawodowy z kwalifikacji A.20. Rejestracja i obróbka obrazu w zawodach Fotograf i Fototechnik. W połowie 4 klasy-w lutym był drugi egzamin z kwalifikacji A.25. Wykonywanie i realizacja projektów multimedialnych w zawodach Fototechnik i Technik cyfrowych procesów graficznych. Były 2 części egzaminu: pisemna i praktyczna. Podczas egzaminu praktycznego z kwalifikacji A.20. musieliśmy wykonać zdjęcie przygotowanemu przedmiotowi na stole bezcieniowym, zgrać je na komputer, obrobić w photoshopie, przygotować plik do druku, wydrukować. Wszystko według przygotowanych przez cke instrukcji w arkuszu egzaminacyjnym. Z kolei podczas egzaminu praktycznego z kwalifikacji A.25. musieliśmy przygotować prezentację multimedialną. I w tym przypadku wszystko według przygotowanych przez cke instrukcji w arkuszu egzaminacyjnym.
Tymczasem jeśli chodzi o przedmioty zawodowe: techniki multimedialne i pracownię technik multimedialnych, to pracowaliśmy głównie przy komputerach. Wykonywaliśmy m.in. prezentacje multimedialne, strony www, grafikę rastrową i wektorową, edytowanie muzyki-obróbkę i konwersję audio; Pracowaliśmy z takimi programami jak: Audacity, Gimp, Corel, PowerPoint;
Na przedmiocie działalność gospodarcza w fotografii uczyliśmy się podstaw formalno-prawnych działalności gospodarczej i prowadzenia przedsiębiorstwa fotograficznego.
Język obcy w fotografii, w moim przypadku język angielski-słownictwo związane z fotografią/wykonywaniem zadań zawodowych.
Mam nadzieję, że udało mi się zaspokoić Waszą ciekawość odnośnie kierunku fototechnik, ale gdyby ktoś miał jeszcze jakieś pytania to zawsze chętnie odpowiem :)
Super zdjęcia :) Rób nadal to co lubisz :)
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis! Na pewno ktoś, kto się będzie zastanawiał nad nauką na tym kierunku okaże się bardzo przydatny!
OdpowiedzUsuń